Legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal kan på begäran av en patient (eller legal företrädare) utfärda ett intyg om vården. Intyg ska utfärdas på ett professionellt sätt och kan handla om bedömning av hälsotillstånd, behov, förmåga eller annat förhållande orsakat av hälsotillståndet. Det kan också vara ett intyg om utförd behandling/åtgärd. Exempel på intyg är ADL –bedömning och bostadsanpassningsintyg. Tiden för att utfärda ett intyg kan varier beroende på utredningens och bedömningens omfattning. Intygsskrivning är också en insats som värderas i enlighet med den kommunala hälso- och sjukvårdsverksamhetens prioriteringsordning vilket kan medföra längre väntetid. I vissa fall kan väntetiden vara upp till 6 veckor. |
Publicerad av: Martin Stråmo
Senast ändrad:
Information
Kontakt
Solweig Hedman
Verksamhetschef /
Medicinskt ansvarig sjuksköterska
Telefon 0961 - 141 36
T.f. enhetschef
Anna-Karin Alnqvist
0961 - 141 89
Användbara länkar Informationsbroschyr Pdf, 294.4 kB, öppnas i nytt fönster.
Informationsbrev Pdf, 87.2 kB, öppnas i nytt fönster.
1177 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontakt
Öppettider
Måndag-torsdag
08.00-12.00 och 13.00-16.00
Fredag
08.00-12.00 och 13.00-15.00
Vecka 25-32 måndag-fredag
09.00-12.00 och 13.00-15.00
Dag före afton
08.00-12.00
Dag före röd dag
08.00-12.00
Klämdag
10.00-12.00
Medborgarservice
0961 - 144 44
Mån-Fre: 08.00-16.00
kommun@arjeplog.se
Växel: 0961 - 140 00
Arjeplogs Kommun
Tingsbacka, Storgatan 20
Arjeplogs Kommun
Arjeplogs Kommun
938 81 Arjeplog
Växeltelefon: 0961 - 140 00
E-post: kommun@arjeplog.se
Organisationsnummer: 212000-2668
Bankgiro: 203-7273
IBAN: SE05 8000 0826 4405 3171 3386
BIC: SWEDSESS