Intyg

Legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal kan på begäran av en patient (eller legal företrädare) utfärda ett intyg om vården.

Intyg ska utfärdas på ett professionellt sätt och kan handla om bedömning av hälsotillstånd, behov, förmåga eller annat förhållande orsakat av hälsotillståndet. Det kan också vara ett intyg om utförd behandling/åtgärd.

Exempel på intyg är ADL –bedömning och bostadsanpassningsintyg.

Tiden för att utfärda ett intyg kan varier beroende på utredningens och bedömningens omfattning. Intygsskrivning är också en insats som värderas i enlighet med den kommunala hälso- och sjukvårdsverksamhetens prioriteringsordning vilket kan medföra längre väntetid.

I vissa fall kan väntetiden vara upp till 6 veckor.

Publicerad av: Josefin Bäcklund
Senast ändrad:

Information

Kontakt
Solweig Hedman
Verksamhetschef /
Medicinskt ansvarig sjuksköterska
Telefon 0961 - 141 36

Görgen Åberg
Enhetschef HSE-enheten
Telefon 070-527 89 76

Användbara länkar Informationsbroschyr Pdf, 294.4 kB, öppnas i nytt fönster.
Informationsbrev Pdf, 87.2 kB, öppnas i nytt fönster.
1177 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakt

Öppettider
Måndag-torsdag
08.00-12.00 och 13.00-16.00

Fredag
08.00-12.00 och 13.00-15.00

Vecka 25-32 måndag-fredag
09.00-12.00 och 13.00-15.00

Dag före afton
08.00-12.00
Dag före röd dag
08.00-12.00
Klämdag
10.00-12.00

Medborgarservice
0961 - 144 44
Mån-Fre: 08.00-16.00
kommun@arjeplog.se

Växel: 0961 - 140 00

Besök oss

Arjeplogs Kommun
Tingsbacka, Storgatan 20