11 september 2019

Välkommen till föreställning "Jag skulle då gå vid första slaget"

Välkommen till föreställningen ”Jag skulle då gå vid första slaget” 19 september kl. 18.00 på Silvermuseet. Föreställningens längd är cirka 50 minuter, plus kaffestund med samtal och frågor efteråt.

Marit är förälskad, passionerat förälskad säger hon med ett skratt. Hon har aldrig varit med om nått liknande och hon är säker på att det här är mannen i hennes liv, han köpte blommor på en torsdag!

Vi får följa minnet av Marits relation med en man som går från att vara drömmen till att bli mardrömmen. Hur det som började som en till synes oskyldig kommentar snabbt eskalerade in i ett allt mer destruktivt förhållande med våldet närvarande varje dag.

Marits berättelse blandas med reflektioner kring normaliseringsprocesser, försvar och hur en person som utsätts för våld till slut mister kontakten med sitt sanna jag. Går det någonsin att få tillbaka?

Att var femte kvinna i Sverige har varit utsatt för våld är en skrämmande insikt. Och att det då borde finnas förövare i samma utsträckning är ännu mer skrämmande så det tänker vi inte på. Med ”Jag skulle då gå vid första slaget” vill vi lyfta det som är svårt att prata om.

Publicerad av: Martin Stråmo
Senast ändrad: 11 september 2019

Information

Kommunikatör
Martin Stråmo
Tel: 0961-141 39

Obs. Har du använt sökfunktionen och hittat en nyhet? Se på datumet längst ned på artikeln för att avgöra om informationen fortfarande kan vara aktuell eller ej.

Kontakt

Öppettider
Växel: 0961 - 140 00
Mån-Fre: 8.00-17.00

Dag före röd dag:
09.00-13.00

Medborgarservice
0961-144 44
Mån-Fre: 09.00-16.00

Socialtjänsten
ifo@arjeplog.se
Mån-Fre: 09.00-16.00