Vill du ansöka om stöd skall du kontakta kommunens biståndshandläggare som ger dig information och vägledning om ansökan och olika stödinsatser.
Du behöver inte ha några kunskaper om lagarna för att söka stöd. Ansökan sker i möjligaste mån skriftligen på särskild blankett. Ansökningsblankett finns i spalten här till höger. Ring oss för att få kontakt om du önskar. Det finns inga bestämmelser i lagstiftningen som reglerar hur den enskildes ansökan måste vara utformad. Den kan vara muntlig, skriftlig, SMS eller e-post.
Hur lång tid tar det? Inom 5 vardagar tas en kontakt, akuta ärenden hanteras inom 48 timmar eller så skyndsamt det går.
Förenklad biståndsbedömning – akuta ärenden inget i dagsläget.
Tag kontakt med biståndshandläggare om dina behöv ändras eller om du vill överklaga.
Stödet är reglerat i Socialtjänstlagen.
Blanketten skickas till:
Biståndshandläggare
Arjeplogs kommun
938 81 Arjeplog
Publicerad av: Martin Stråmo
Senast ändrad:
Områdeschef
Bitte Westerlund
Telefon 0961 - 141 31
Bitr. enhetschef
Carina Juuso
Telefon 0961 - 141 46
Användbara länkar:
Ansökan om insatser enligt socialtjänstlagen Word, 42 kB.
Säg vad du tycker Pdf, 82.2 kB, öppnas i nytt fönster.
Priser inom äldreomsorgen 2024 Pdf, 209.1 kB, öppnas i nytt fönster.
Kontakt
Öppettider
Måndag-torsdag
08.00-12.00 och 13.00-16.00
Fredag
08.00-12.00 och 13.00-15.00
Vecka 25-32 måndag-fredag
09.00-12.00 och 13.00-15.00
Dag före afton
08.00-12.00
Dag före röd dag
08.00-12.00
Klämdag
10.00-12.00
Medborgarservice
0961 - 144 44
Mån-Fre: 08.00-16.00
kommun@arjeplog.se
Växel: 0961 - 140 00
Arjeplogs Kommun
Tingsbacka, Storgatan 20
Arjeplogs Kommun
Arjeplogs Kommun
938 81 Arjeplog
Växeltelefon: 0961 - 140 00
E-post: kommun@arjeplog.se
Organisationsnummer: 212000-2668
Bankgiro: 583-6325
IBAN: SE05 8000 0826 4405 3171 3386
BIC: SWEDSESS