Via trygghetslarmet kan du kalla på hjälp dygnet runt om du har behov av akut hjälp. Då är det personal från oss som kommer.
Har du blivit beviljad trygghetslarm har vi satt in en mekanisk nyckelgömma som är godkänd och certifierad enligt svensk stöldskyddsförenings säkerhetsklass 3.
I den nyckelgömman förvaras din extra nyckel på din dörr tryggt. Hemtjänst har med sig hemtjänstnyckel så de kan öppna nyckelgömman och kunna komma in till dig för att hjälpa dig med de insatser du är beviljad.
Du kan ansöka om inköp och då får du den levererad av hemtjänstpersonal en gång i veckan
Ansökan görs via biståndshandläggare.
Publicerad av: Martin Stråmo
Senast ändrad:
Områdeschef
Bitte Westerlund
Telefon 0961 - 141 31
Bitr. enhetschef
Carina Juuso
Telefon 0961 - 141 46
Användbara länkar:
Ansökan om insatser enligt socialtjänstlagen Word, 42 kB.
Säg vad du tycker Pdf, 82.2 kB, öppnas i nytt fönster.
Broschyr - Avgifter inom äldreomsorgen Pdf, 209.1 kB, öppnas i nytt fönster.
Kontakt
Öppettider
Måndag-torsdag
08.00-12.00 och 13.00-16.00
Fredag
08.00-12.00 och 13.00-15.00
Vecka 25-32 måndag-fredag
09.00-12.00 och 13.00-15.00
Dag före afton
08.00-12.00
Dag före röd dag
08.00-12.00
Klämdag
10.00-12.00
Medborgarservice
0961 - 144 44
Mån-Fre: 08.00-16.00
kommun@arjeplog.se
Växel: 0961 - 140 00
Arjeplogs Kommun
Tingsbacka, Storgatan 20
Arjeplogs Kommun
Arjeplogs Kommun
938 81 Arjeplog
Växeltelefon: 0961 - 140 00
E-post: kommun@arjeplog.se
Organisationsnummer: 212000-2668
Bankgiro: 583-6325
IBAN: SE05 8000 0826 4405 3171 3386
BIC: SWEDSESS